De vista van Amista!

De vista van Amista!

Amista is een consultancybureau gespecialiseerd in SAP-software. Zo’n vijf jaar na de oprichting vonden de rebelse IT’ers dat het dringend tijd werd voor een make-over. Amista wou opvallen in een sector die qua branding niet echt uitblinkt in schoonheid. Als de toekan die een tak deelt met enkele duiven. En net daarom kwam het softwarebedrijf bij Noticed aankloppen. 

De vista van Amista!

  • Webdesign
  • Branding
  • Fotografie
  • Film
  • Print

Schoonheid alleen volstaat uiteraard niet in de IT-wereld. Amista heeft een verhaal te vertellen. Daarom voeren we altijd een DNA-analyse uit voor we beginnen met de creatie. Daaruit bleek dat ‘Amista’ vriendschap en loyaliteit betekent in het Esperanto. De merknaam staat symbool voor de duurzame relaties die het IT-bedrijf nastreeft met zijn klanten en medewerkers.

Amista beschouwt zichzelf dan ook als een bedrijf in beweging dat mensen samenbrengt. Dat hebben we visueel vertaald door acrylinkt te mengen in water, kleurrijke rookbommen af te steken en de wonderlijke symbiose van dit experiment te filmen en fotograferen. Voeg hier nog een hedendaagse typo aan toe en je krijgt een huisstijl die het IT-landschap opvallend kleurrijker maakt.   

 

De ideale mix van kleuren en media

De huisstijl werd vertaald naar een huisstijlgids, corporate docs zoals briefpapier en powerpoint-templates en ook folders, visitekaartjes, mailtemplates en de website.  Zo werd iedereen die on- en offline in aanraking kwam met Amista betoverd door zijn fleurige, rebelse en stijlvolle identiteit. 

Resultaat

Ken je de verwonderde blik van iemand die voor het eerst voor de spiegel staat na een extreme makeover?  Awèl, die verbazing en dankbaarheid heerste bij Amista na de rebranding. We zagen alleen maar blije, trotse mensen. En dát maakt ons gelukkig.