Waarom drinken we zoveel koffie?

Waarom drinken we zoveel koffie?

17/08/2017team

Wij zijn altijd al koffiedrinkers geweest. Maar sinds onze Jura ergens zo twee jaar geleden op bureau kwam, nam het aantal kopjes toch wel drastisch toe. Vanaf dag één draaide het Zwitserse werkpaard overuren. Van latte machiato’s, cappuccino’s tot flat whites en espressi. Uiteraard zet onze Jura ook een ‘gewoon’ kopje koffie.

Wij zijn altijd al koffiedrinkers geweest. Maar sinds onze Jura ergens zo twee jaar geleden op bureau kwam, nam het aantal kopjes toch wel drastisch toe. Vanaf dag één draaide het Zwitserse werkpaard overuren. Van latte machiato’s, cappuccino’s tot flat whites en espressi. Uiteraard zet onze Jura ook een ‘gewoon’ kopje koffie.

Bij het tweejarig jubileum van onze koffiemachine horen toch wel enkele straffe cijfers… here we go. In twee jaar tijd of exact 537 dagen (weekenddagen buiten beschouwing gelaten) stroomden er 8855 koffiebereidingen uit de machine. Dat zijn gemiddeld 16,4 kopjes per dag.

En wat wordt er dan zoal allemaal gedronken, hoor ik je denken. Wel, the Noticed all time favorites hebben we even op een rijtje gezet.
1. Latte machiato’s – 2975 stuks
2. Koffietjes – 2202 stuks
3. Cappuccino’s – 793 stuks
4. Flat white – 497 stuks
5. Espressi – 492 stuks

Momenteel zijn de flat white liefhebbers aan een inhaalbeweging bezig om hun lieveling in de top drie te krijgen. We blijven alles nauwlettend opvolgen.

koffie close

Maar is koffie dan zo belangrijk? Worden we er creatiever van? Bouwen we er betere websites door? Zijn onze strategieën dan verrassender? Of worden er meer pitchen gewonnen? Misschien wel, maar belangrijker is dat het zwarte goud ook een soort van gewoonte is geworden. Even de gedachten verzetten. Bijkletsen over een bepaald project. Snel een paar ideetjes overlopen. Een brainstorm op maandagochtend. Of gewoon een website presenteren aan één van onze klanten. Alles gaat toch net iets vlotter met een latte of een cappuccino er bij.

koffietasting

En omdat we toch wel wat koffie zuipen (sorry, maar het is écht wel zo) zijn we een beetje gaan denken. We zijn een zoektocht begonnen naar koffiebonen die we naar onze eigen smaak laten branden. Een beetje à la Noticed, zeg maar. De eerste tastings zijn nog volop aan de gang, vandaar dat we nog niet te veel kunnen uitweiden, maar ze gaan al zeker de goede richting uit. To be continued.