Is jouw bedrijf één van de 70% dat zijn social media verwaarloost?

Is jouw bedrijf één van de 70% dat zijn social media verwaarloost?

29/01/2018bureau

Kijk even kritisch naar je online aanwezigheid. Is de laatste blogpost die je deelde van januari 2016? Zijn je vijf meest recente Instagramposts productpromoties? Het gebruik van social media is veel meer dan dat ... Slechts een derde van alle bedrijven stelt relevante doelstellingen op, waardoor we kunnen concluderen dat bijna 70% van de bedrijven zijn sociale media verwaarloost.

Post je regelmatig iets op social media, maar lijkt het alsof je niet vooruit raakt?

Nederlands onderzoek wees uit dat het merendeel van de Nederlandse organisaties de volledige waarde en potentie van social media onbenut laat. En dat is in België niet anders. Heb je het gevoel dat de respons op je pagina laag is of komen er weinig nieuwe volgers bij? Dan is het misschien tijd om daar iets aan te doen.

Het Onderzoek

 

 

Soms kan een slechte socialmediastrategie zelfs een struikelblok zijn.

Iedereen vindt het belangrijk om op social media aanwezig te zijn, jij dus ook. Je maakte een Facebookpagina aan met de intentie om regelmatig updates te plaatsen. Maar het bleef bij de intentie. Dat lijkt onschuldig, maar is erger dan je denkt. Potentiële nieuwe klanten kunnen hun vertrouwen verliezen als ze zien dat jouw laatste post uit 2016 dateert. Of klanten die hun ongenoegen uiten en genegeerd worden, worden nog bozer. Het is dus belangrijk dat je er mee bezig bent én blijft.

 

 

Onze socialmedia-masterminds maken een plan voor jou

Je hebt een game plan nodig. Dat is waar Noticed in the picture komt. Onze socialmedia-masterminds helpen je met het opstellen van een plan. We goochelen met termen als contentwiel, sponsored posts en videocontent. We laten verschillende types boodschappen aan bod komen. Daarnaast bombarderen we je volgers niet met vijf posts per dag. We maken er wél ons levensdoel van om iedereen toch minstens één keer te laten glimlachen als ze door jouw tijdslijn scrollen.

 

 

 

Maak het luie lezers zo gemakkelijk mogelijk

Wist je dat visuele informatie 60.000 keer sneller door je brein verwerkt wordt dan tekst? Daarbij verkiest de meerderheid van consumenten video boven tekst, dan moeten we de boodschap niet eens zelf lezen. Trend watchers voorspellen dat 84% van communicatie in 2018 visueel zal zijn. Je kan er dus maar beter bovenuit springen! Daarom integreren wij in onze socialmediapakketten een aantal draaidagen voor video. En giphy.com staat ook altijd open in onze browser. Valt het op?

 

 

 

Social media is teamwork

Natuurlijk blijft het teamwork. Wij voorzien een kalender, research, ideeën, copy en opmaak. Maar het blijft natuurlijk jouw feed, dus zelf af en toe iets posten kan absoluut geen kwaad. Breekt het koud zweet je uit als je daaraan denkt? Dan geven we je graag suggesties van posts die je gemakkelijk zelf kan doen.

 

 

 

Hoe hard je ook je best doet. Soms gaat er gewoon iets mis.

Maar onderzoek heeft bewezen: zelfs als je niks bijzonders te zeggen hebt, werkt een kat altijd.